Re: jaka karta video?

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Mon 15 Jul 2002 - 22:43:52 MET DST

DarekB <dariob_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Chce złożyc komputer z możliwością zapisu na dysk z karty TV lub TV-
> Sat (MPEG2).

Pinnacle PCTV Sat + iuVCR .

> O ile z tej drugiej mam od razu strumień skompresowany to z TV
> kompresję musi zrobic procek. Poszukuję stabilnej płyty pod AMD i
> karty video z wejściem Composite Video oprócz antenowego.

a może wystarczy karta TV z takim wejściem ?

Strasznie dużo rzeczy poszukujesz w jednym poście, tak BTW.
Najstabilniejsza płyta do AMD jaką znajdziesz to prawdopodobnie będzie
Fujitsu-Siemens D1289. Mało popularna, ponieważ nie nadaje się do
overclockowania. I nie obsługuje RAID na IDE, ani USB2.0 . Jeżeli lubisz
takie zabawki, musisz zejść do niższej klasy sprzętu : płyty MSI, Asus,
Soltek ...

Przy okazji pamiętaj, że można łatwo zabić stabilność całego zestawu,
podłączając go do zasilacza który nie trzyma napięć ... albo wręcz
zupełnie dosłownie zabije Ci wszystko, np. jakimś przypadkowym impulsem
60V na linii 12V.

> Drugie pytanie: co możecie powiedzieć o
> korzyściach z RAIDa - z własnego doświadczenia? Czy jest sens kupić
> taką MB?

Mam kilkadziesiąt macierzy RAID do zarządzania i mogę Ci powiedzieć, że
_prawdziwy_ RAID (na dyskach SCSI) to jest to. Naprawdę ma kopa. Co do
namiastek na IDE - może coś tam przyśpieszą, ale tylko jeżeli masz
szczęście i odpowiednio dobierzesz dyski.

B.