Re: I mnie tez sie to stalo...

Autor: Lukaszuu (Lukaszuu_at_interia.pl)
Data: Fri 12 Jul 2002 - 14:44:29 MET DST

> Może jeszcze nie jest za późno. Zainstaluj jeszcze raz PM2000, utwórz
> dyskietkę (create disk manager), odpal kompa z dyskietki,
> advanced...->Dynamic Disk Overlay->Update... To powinno przywrócić
"niebeską
> ramkę" i stary sposób organizacji danych. Usuwanie "ramki" podobnie
> ...Dynamic Disk Overlay->Remove...

Teraz juz jest za pózno, ale mimo wszystko juz jest ok. Odpalilem system z
innego dysku, dalem ten dysk (ten z ta ramka) do "szuflady" i o dziwo bylo
widac wszystkie partycje z danymi. Ale tylko z tej "szuflady" bylo widac,
tylko w W'98 - w DOSie (opcje startowe windows - "tylko wiersz polecen") nie
bylo go widac, systemu z niego nie mozna bylo odpalic. Dane, na których mi
zalezalo odzyskalem.

Ale teraz to juz niewazne, bo znowu usiluje zrobic porzadek z tym
dyskiem....
Najpierw "DM2000" - niby zrobilem partycje, ok, congratulations, succesfull,
finish itp :), ale qpa! - nie ma zadnych partycji... za to niebieska ramka
znowu byla :)
No to "PartitoinMagic"... ten wogóle nie dal sie juz wlaczyc (pokazywalo, ze
jakis blad), gdy ten dysk byl podlaczony w "szufladzie". Bez tego dysku,
kiedy byl tylko uruchomiony W'98 z innego dysku w obudowie - PM dzialal...)
No to znowu "fdisk/mbr" - skasowalem "niebieska ramke" i zrobilem partycje
tym fdiskiem - 8GB (bo tylko tyle sie dalo) na dysku 80GB ;) - chcialem
zobaczyc czy przynajmniej to bedzie ok... Ale gdzie tam! - sformatowac sie
tego nie dalo w DOSie, a fdisk pokazywal tam gdzie jest system plików napis
"UNKNOWN" (powinno tam pisac np. FAT16) Co to k.... jest ?? Jak fdisk robi
partycje to chyba powinien wiedziec jakie, a nie qzwa jakies unknown mi tu
wp...
Ale w Windowsie dalo sie ten dysk sformatowac... super!, ale fajnie mam juz
dostep az do 8GB! (z 80GB) :), fdisk tez juz teraz pokazuje to co trza....
W koncu stanelo na tych 8GB, niestety "PartitoinMagic" tez widzi tylko te
8GB (a juz raz widzial wszystko - bylo to jeszcze na poczatku, zanim poraz
pierwszy próbowalem kasowac niebieska ramke - wtedy mialem juz tam system,
odpalalem z niego komputer i mialem zpartycjonowane cale 80GB)
Zatem co to jest, jak w koncu zrobic te partycje od nowa (widoczne pod
DOSem, cala przestrzen dysku)??

Aha, i jeszcze jeden szczegól - na poczatku, gdy wszystko bylo "ok" - tylko
pod fdiskiem wygladalo to troche dziwnie - pokazywal, ze caly dysk ma poj.
10GB i jest podzielony na 4 partycje po 19GB kazda :) (czyli w sumie
calosc - 76GB) - co to byl za myk ??
Z góry thx za pomoc, pozdr. L