Re: Jakie "najzimniejsze" dyski 40-80GB?

Autor: darbakan_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 11 Jul 2002 - 16:32:32 MET DST

> Użytkownik <darbakan_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem, tak sobie myślę, bo mi w ciągu ostatnich 2 miechów 3 dyski padły
> (w tym nowy IBM 60 GB 7200). Poza tym właśnie Active SMART poinformował
> mnie, że temperatura Barracudy IV (na której w ogóle dzisiaj nie pracowałem)
> osiągnęła 82 stopnie. Szlag by to trafił.

To co powyzej napisales oraz to co poprzednio
"Posiadam Seagate Barracuda 80 GB 7200. Jeśli podłączam go w pracy w
plastikowej kieszeni, to po 2 godzinach pracy jest tak gorący, że nie jestem
w stanie wypiąć mu taśmy EIDE i zasilanie, żeby go odłączyć. Muszę brać
jakąś szmatę, bo inaczej skończyło by się to sporymi poparzeniami - oceniam
jego temp. na jakieś 70 - 80 stopni (koszmar!!!). Jeśli z kolei podłączę ten
dysk w domu w podobnej kieszeni ale z jednym malutkim wentylatorkiem i
porządnie chłodzoną całą obudową, to osiągam temperaturę o jakieś 20 stopni
mniejszą.
"
Rekomenduje cie na speca od "uwalania" dyskow twardych. Chyba widzialem
niedawno pytanie o to, na grupie.

Uwierz mi lub nie, ale obecne dyski - z predkoscia obrotow 7200 i wzwyz -
WOGOLE nie nadaja sie do pracy w kieszeniach powszechnie dostepnych na rynku.
Jak to ktos tu napisal: "plastik nie przewodzi ciepla" ( mial na mysli plastik
obudowy tychze kieszeni), wiec nawet dmuchanie na pracujacy dysk w temperaturze
pomieszczenia > 21 st. C. niewiele daje. Przede wszystkim musialaby byc dobra
cyrkulacja powietrza wewnatrz takiej kieszeni i silny strumien powietrza.
Przygladalem sie kiedys takiej kieszeni. To tylko zabawka: wiatraczki malutkie,
obudowa zwarta.
W takiej obudowie dysk musi sie nagrzewac, bo - po prostu - nie moze oddac
wytwarzanego przez siebie ciepla.

Z pewnoscia po przelozeniu twojego dysku w jego wlasciwe miejsce nie sprawi ci
on zadnych problemow w pracy. A do wymiany danych najlepiej uzywac nosnikow
wymiennych CD lub DVD. Chyba wyszloby ci taniej niz kupowanie ciagle dyskow
twardych ?

pzdrwm
darbakan