Re: ktory skaner?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 19:37:53 MET DST

Użytkownik <filemonek0_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> A o co chodzi z tymi przystawkami do slajdów??
> Czy np.można jakoś zeskanować takie zdjęcie z kliszy aparatu ?

Tak można. Trzeba jedynie wywołać kliszę i można skanować. W modelach
Plustka taka przystawka to nic innego jak dodatkowy otwór w górnej obudowie,
w którym można umieścić kilka klatek kliszy w specjalnej ramce (dla
usztywnienia). Plustek skanuje ją tak jak normalne fotki i zamienia je na
pozytywy. W HP przystawka do slajdów to osobne urządzenie, w które wkłada
się kliszę (max. chyba 6 klatek). Taka przystawka jest o tyle lepsza, że
dysponuje jeszcze dodatkowym źródłem światła. Skanowałem ostatnio kilka
takich zdjęć na HP 4470 i przyznam, że efekt jest o niebo lepszy niż na
przystawce w Plustku UT12 - właściwie to nawet nie ma co porównywać, mimo,
że HP również pozostawia odrobinę do życzenia. Na pewno nie dorównują
profesjonalnym Agfom ze studia fotograficznego.

Pozdrawiam,
Sniper