Re: Jakie "najzimniejsze" dyski 40-80GB?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 19:16:58 MET DST

Użytkownik "Lukaszuu" <Lukaszuu_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Tez mam ten sam dysk, raz kopiowalem na nim kilka GB danych - samo to
trwalo
> kilkadziesiat minut (nie liczac paru godzin, jak wogóle byl na chodzie)...
> Ze sie troche nagrzal to fakt, ale zeby zaraz sie poparzyc.... :-) Moze z
50
> stopni mógl tam raz miec, ale chyba nawet tyle nie mial....

Żeby nie być gołosłownym postanowiłem zainstalować program do monitoringu
S.M.A.R.T. (konkretnie Active S.M.A.R.T. 2.12). Sprawdziłem co jest grane.
Temperatura dysku po jakichś 4 godzinach pracy wynosi 55 stopni. Najwyższa
zanotowana dla tego dysku 78 stopni. I co najciekawsze: od momentu włączenia
dysku do chwili obecnej wzrosła o 28 stopni!

Ale najbardziej zastanowiła mnie jedna rzecz: wśród monitorowanych
parametrów jest Spin Up Retry Count. Próg krytyczny wynosi 97 (czegoś tam).
U mnie jest 100 i raczej nie wygląda to najciekawiej.

Pozdrawiam,
Sniper