Re: Jak uratować podrapaną płytę?

Autor: reversek_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 10 Jul 2002 - 06:24:18 MET DST

 Uszkodzenie jest na wierzchniej
> stronie,
> cm

masz spory problem - teraz zaleznie tylko gdzie to zadrapani sie znajduje ...
oby nie blisko srodka plyty. Jezeli dane pliki byly nieduze - sproboj skopiowac
tyle co mozesz odtworzyc i gdzies sobie zachowac. Gorzej jezeli byl to duzy plik
znajdz oprogramowanie ktore pozwala na odczyta takich uszkodzonych plikow.
Pozwalaly na to na przyklad stare wersje xcopy (ale fakt ze wykorzystywalem to
tylko do hdd i dyskietek - nigdy nie bawilem sie tym z cd)
gorzej ze nowsze stery do cd przerywaja przegrywanie na amen kiedy napotkaja
blad nie do skorygowania

(tak mi teraz przyszlo do glowy) nie sprawdzalem ale moze pomysl nad proba
uzycia "clone cd" i kaz mu pomijac bledy etc .. a moze moze .. kto to wie -
chociaz uda ci sie zrobic kopie - wtedy taka kopie latwiej odczytac - bo sprzet
bedzie zglaszal najwyzej bledy bitow kontrolnych a nie wywalal sie - nie wiem
czy zadziala ale ..moze moze .. :)

powodzenia ....
pomysle jeszcze nad tym - moze cos znajde lub mi sie przypomni bo na razie
odpisuje tak impulsywnie :)) od razu

pozdrawiam
reversek