problem ze zdjęciem wentylatora

Autor: Jacek Popławski (jp_at_no.more.hosts)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 04:03:41 MET DST

Postanowiłem dzisiaj wymienić wentylator Spire na Titan. Zdjąłem obudowę,
odkręciłem płytę i... zaczęły się problemy. Zmieniałem już w życiu kilka razy
wentylator, zdejmowało się ciężko, ale zawsze się udawało. Tym razem poległem.

Wentylator jest mocowany za pomocą takiej metalowej części, mocowanej z dwóch
stron. Zamontowanie wentylatora było bardzo trudne, ale rozmontowanie wydaje
się niemożliwe. Po kilku minutach doszedłem do tego, że trzeba tą blaszkę
docisnąć w kierunku płyty, a potem w jakiś sposób odgiąć "do przodu" (od
podstawki na procesor). Udaje mi się docisnąć, nawet jedną ręką, niestety w
żaden sposób nie potrafię jej odgiąć. Chciałem użyć np. śrubokręta, ale nie
bardzo jest o co go oprzeć ("dźwignia"). Bardzo boję się rozwalić procesor
(kilka dni temu znajomy opowiadał mi, że właśnie w ten sposób rozwalił płytę).

Co robić? Znacie jakieś sztuczki na zdejmowanie wentylatora?