Re: ModeCom robi dziadostwo [bylo: Obudowa?]

Autor: Arkadiusz Soroka (ipitaa_at_uni.torun.pl)
Data: Tue 09 Jul 2002 - 23:42:55 MET DST

On Sun, 7 Jul 2002, oVo wrote:

> A tydzien temu zafundowalem sobie prywatnie ModeCom ProStation za
> 260PLN bo estetyczna i dobra firma i oto co dostalem:
>
> - Jakis dziadowski zasilacz wyprodukowany 1,5 roku temu w Chinach

?????????????

> z jednej strony naklejka z innymi danymi z drugiej z innymi,
> wentylator no name pracuje jak suszarka do wlosow kupiona na bazarze.

Prawda, Prostata cicha nie jest

> - wytloczki z blachy musialem wyklepywac mlotkiem coby plyta glowna
> dala sie przykrecic do blachy - wszystko krzywe - pierwszy raz
> widzialem zeby plyte mocowac nie na srubach tylko prosto do spodniej
> blachy bez zadnych podstawek etc (!!!)

zle mocowales - sa podstawki w komplecie

> - boki obudowy po otwarciu nie zamknely sie z powrotem bo boczne
> listwy metalowe w obudowie sa powyginane w kilku miejscach

Widocznie komus zdrowo spadla

> - otwory w ramie i bocznych pokrywach nie bardzo sie zgadzaja i srubki
> trza wkrecac do skosa
>
> - wszystkie napedy przykrecane tylko od tylu 2 srubkami - z przodu nie
> ma dziur (nowy standard?) - CD-ROM trzesie sie w zatoce jak cholera

Zartujesz czy rzeczywiscie nie wiesz o co chodzi? Dawno nie widzialem tak
stabilnie zamocowanych napedow 5,25

> - blachy polakierowane tak ze na krawedziach lakier oblazi przy
> najmniejszym otarciu.
>
> - w woreczku nie ma elementow wypisanych w instrukcji ze powinny byc.

Straszne, sprzedawca ukradl ???

> GENERALNIE:

Generalnie to kupiles podrobe albo totalnego bubla nie majacego nic
wspolnego z ModeCom. A jak z listu wynika nie bardzo potrafiles tez
zamontowac do niej reszte gratow...

> - 30 minut delikatnego i 10 solidnego klepania blach drewnianym
> mlotkiem coby wszystko wyprostowac;
> - Wiercenie 8 dziur do przykrecenia napedow

Jeszcze raz jestem ciekaw po co Ci te kolejne dziury?

i 2 dziur na wentylator
> (byly tylko 2)
> - Rozebranie zasilacza - zalanie uzwojenia przetwornic i wymiana
> wentylatora na wolnoobrotowy Cooler Master z termistorem
> - Zasilenie dodatkowych wentylatorow z 5V zamiast z 12 bo sie wsciec
> mozna bylo od halasu

To z dodatkowymi wentylatorami to zawsze mozna zrobic. Ale IMHO 7V byloby
lepsze.

> I mozna obudowy uzywac.

W ciagu ostatniego roku sprzedalem kilkanascie kompow wlozonych w
ProStation. Co kilka miesiecy zmienialy sie pewne szczegoly, ale
generalnie zawsze byla to bardzo porzadna obudowa z doskonala
cyrkulacja powietrza. Wkladalem w nia same AMD od Durona 800 po XP 1700+
i temperatura na procu nigdy nie skoczyla powyzej 45 stopni, dysk
rowniez jest chlodny dzieki dodatkowym wentylatorom. Otwory zawsze
pasowaly tak idealnie, ze czesto zachodzilem w glowe, jak udaje im sie
utrzymac taka powtarzalnosc. Nigdy nie mialem sytuacji, w ktorej cos nie
pasowalo, lub siedzialo krzywo - w Codegenach jest to na porzadku
dziennym. Zgadzam sie, ze sa skrzynki jeszcze lepsze, ale i kosztuja
wiecej. Co do zasilacza - no comment. Codegeny juz wymienialem na
gwarancji, ModeComy jeszcze nigdy.

To co opisales, to z pewnoscia nie jest ProStation, mimo ze pewnie masz
takie napisy na kartonie, albo jest, ale komus spadla z 10 pietra i
niedokladnie pozbierali wszystkie czesci. Oddaj ten zlom do sklepu i
kup_normalna_ProStation.

Pozdrawianko!

A.S.