Re: kontroleryATA100 na PCI

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 22:09:25 MET DST

> Wydac 100zl za praktycznie nie odczuwalny wzrost wydajnosci.

Czy dodatkowe 20 MB/s jest odczuwalne czy nie to można by dyskutować. Ale
czy opłaca się wydać kasę na kontroler to już inna sprawa. Uważam jednak
zdecydowanie, że mając szybki dysk ATA100 dążyć warto do wykorzystania jego
możliwości. Przy operacjach na dużych plikach dysk jest "ważniejszy" od
procesora... przekonałem się o tym wielokrotnie.

Osobiście jednak pracuje właśnie na tym IBM podleczonym do BXia i kontrolera
ATA100 kupić nie zamierzam ale... niedługo zmieniam płytę główną więc ATA100
pojawi się niejako "przy okazji". Opisany kontroler kupił kolega bo jego
płyta (wiekowy Intel TX) nie wykrywała tego IBMa wcale :))) Testy transferów
zrobiliśmy tak z "własnej ciekawości" a ich wyniki przedstawiłem tu "do
oceny". Każdy może wnioski wyciągnąć sam.

--
Tomek