Re: I mnie tez sie to stalo...

Autor: Lukaszuu (Lukaszuu_at_interia.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 20:48:01 MET DST

> nie odinstalowałeś go z MBR, a tylko z Windows, czego dowodem była
> "denerwujaca niebieska ramka". Jak sądzisz, skąd się wzięła ? To był
> wizualny efekt załadowania programu obsługi dysku. Nawet jeżeli został
> jakoś "odinstalowany" widać pozostał w MBR, i coś tam robił. Potem go
> skasowałeś z MBR programem fdisk, a dysk został zorganizowany tak, jak
> ten program go ustawił - nieczytelnie dla BIOSu.

Teraz chyba wiem... Wszystko przez to, ze w "DM2000" wybralem opcje "dla
niedoswiadczonych uzytkowników" - powoduje ona chyba wlasnie to, ze program
na sile próbuje dostosowac wszystko do BIOSu na starej dziadoskiej plycie
sprzed 6 lat, wprowadza mi limit do 10GB na dysku 80GB (tak wlasnie to
bylo), robi taka 10GB partycje i ta p... ramke w boot-sektorze (chyba),
podczas gdy opcja "dla zaawansowanych" pozwala na dowolne ustawienie
partycji z wykorzystaniem calego dysku... Tyle tylko, ze za drugim razem juz
z jakiegos powodu nie szlo wykorzystac tej opcji "dla zaawansowanych" w
DM2000, dlatego uzylem "PartitionMagic" - poradzil sobie z tym... Widocznie
ta opcja "d.z." i "PartitionMagic" pomija jakos ten BIOS.... Ale syf po
uzyciu opcji "dla niedoswiadczonych uzytkowników" pozostal i nie dal sie
usunac - a to tez próbowalem, jeszcze na poczatku, przed uzyciem
"PartitonMagic" - w koncu przy pomocy tego wlasnie programu tak troche "na
chama" zrobilem te nowe partycje. Swoja droga to moze lepiej ze "fdisk/mbr"
to jakos skasowal, pytanie tylko, czy nie zrobil tam jakiegos jeszcze
wiekszego syfu... :)

> Bo MBR to nie to samo co tablica partycji. Najpierw trzeba było skasować
> program z MBR , np. przy pomocy fdisk , a potem zakładać tablicę
> partycji. No, ale teraz to Tobie nie pomoże. Poszukaj sposobu na
> zainstalowanie tego śmiesznego programu bez kasowania obecnej tablicy
> partycji. Może to coś da.

Ok, dzieki
Gdybym wtedy to wiedzial...
Teraz wszystko o czym marze - jakos odzyskac z tego dysku te 2 foldery z
danymi na których mi zalezy (z zachowaniem struktury podfolderów i dlugich
nazw...) Reszta - od nowa partycje w "PartitionMagic", format i zeby juz
miec to "na czysto" jako "slave", bez zadnej tam ramki...