Re: dziwne - dysk widziany w fdisk i w biosie - i nigdzie indziej

Autor: zocha (zoskalubiczSPAM.BLOCK_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 20:20:10 MET DST

Użytkownik "[cookie]" <c00kie_at_mediaport.pl> napisał :

> zobacze, ale wynikaloby z tego, ze mam w configu wpisane lastdrive=C
> ;)

Nie, najpewniej nie masz po prostu nic wpisane :)
Mi to kiedys pomoglo w podobnej sytuacji, dlatego zaproponowalam.

> fat12 - na innych kompach oba dyski widac, obojetnie, czy pod dosem,
> czy pod linuxem, czy pod windows - zreszta, sprawa partycji nie
> wyjasnia tego, ze nie dziala wpiety zamiast dysku CD-ROM - tzn. bios
> go widzi, a system nie... wyglada to tak, jakby istnialo kilka trybów
> komunikacji (nie znam sie na IDE) z dyskami i jeden z trybów dziala ok
> na sterowniku (ten, który wystarcza do rozpoznania dysku i np.
(...)

A jesli odpalisz kompa z "dyskietki uruchomieniowej windows" (np. z w98)
to tez nie widzi dysku lub CD? Jesli nie widzi, to raczej cos ze sprzetem
(np. stary bios i problem z adresowaniem albo jakies jego niewlasciwe
ustawienia). A jak widzi - to walcz z systemem (zobacz, czy w Menadzerze
Urzadzen dysk jest widoczny jako sprzet w "stacjach dyskow", wpisz
LASTDRIVE=Z w config.sys itp. sprawy)

Pozdrawiam i zycze powodzenia,
Zosia