Re: dziwne - dysk widziany w fdisk i w biosie - i nigdzie indziej

Autor: [cookie] (c00kie_at_mediaport.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 17:18:18 MET DST

On Mon, 8 Jul 2002 00:09:05 +0200, "zocha" <zoskalubiczSPAM
BLOCK_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Moze dla drugiego dysku zabraklo literek pod windowsem?
>(sprobuj dopisac LASTDRIVE=Z do config.sys).

zobacze, ale wynikaloby z tego, ze mam w configu wpisane lastdrive=C
;)

>W jakim formacie sa partycje? To ze pod DOS-em jest "nieprawidlowe
>okreslenie dysku" po odwolaniu do litery moze wynikac z tego,
>np. masz wersje DOS-u ktora nie widzi FAT32.

fat12 - na innych kompach oba dyski widac, obojetnie, czy pod dosem,
czy pod linuxem, czy pod windows - zreszta, sprawa partycji nie
wyjasnia tego, ze nie dziala wpiety zamiast dysku CD-ROM - tzn. bios
go widzi, a system nie... wyglada to tak, jakby istnialo kilka trybów
komunikacji (nie znam sie na IDE) z dyskami i jeden z trybów dziala ok
na sterowniku (ten, który wystarcza do rozpoznania dysku i np.
odczytania tablicy partycji), a inne tryby, potrzebne przy dostepie
juz nie dzialaja... nie wiem, co to PIO i inne parametry wystepujace w
BIOSie - moze maja cos z tym wspolnego? przetestowalem sporo
konfiguracji w biosie i na kablach i nic... wciaz to samo...
a komputer nalezy do niezbyt bogatych ludzi, którzy potrzebuja go do
pracy itd... nie chce ich meczyc w kwestii kupowania nowych czesci
itd. chcialem zrobic im dobry uczynek za darmoche i sie nie da wrr.

--
stary sig'98 |  _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64