Re: p³yta Asusa - problem z raidem

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 17:13:27 MET DST

U¿ytkownik "Artur" <aptur_at_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Na p³ycie Asusa P4B-533-E kontroler raid nie wykrywa mi napêdów CD (dyski
> wykrywa)

Kontroler RAID zosta³ stworzony z my¶l± o pracy dysków twardych w systemach
zwiêkszonego bezpieczeñstwa (Mirroring) lub wydajno¶ci (Stripping), czyli
mówi±c inaczej RAID 0 lub RAID 1 (albo RAID 0 + 1). St±d te¿ wielu
producentów po prostu nie zawraca sobie g³owy implementacj± sterowników do
obs³ugi napêdów CD-ROM, bo nie do tego zosta³y stworzone. Istniej± co prawda
kontrolery wykrywaj±ce napêdy CD-ROM, ale zazwyczaj sprawiaj± wiêcej
problemów ni¿ podczas pracy ze zwyk³ymi kontrolerami (tzn. podstawowymi).
Nie wiem jaka jest obecnie tendencja na rynku, ale wydaje mi siê, brak
obs³ugi CD-ROM'ów przez kontrolery HPT czy Promise jest jak najbardziej
wskazany - chocia¿by tylko po to, by zapewniæ wiêksz± stabilno¶æ i
poprawno¶æ funkcjonowania systemów RAID dla dysków twardych.

Pozdrawiam,
Sniper