Re: I mnie tez sie to stalo...

Autor: sniper10000_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 08 Jul 2002 - 14:33:47 MET DST

> 3) Od czasu "wypadku" nie robilem juz nic wiecej z dyskiem [3], wiec mam
> cicha nadzieje odzyskac z niego strategiczne dane, tylko jak i czy wogóle
> jest szansa ????? Czy programy odzyskujace dane umozliwiaja wybór folderów
> przeznaczonych do odzyskania, tak by nie trzeba bylo odzyskiwac calosci
> dysku i czy zachowuja dlugie nazwy plików??? Bardzo prosze o namiary na
> takie...

Witam,
Masz pecha bracie... tak jak ja - bo pewnie czytałeś moją dyskusję (padł mi IBM
60 GB - z tą różnicą, że to było uszkodzenie fizyczne). W twoim przypadku
proponuję następującą kolejność operacji:

1. Podłączasz uszkodzony dysk (np. jako slave) do komputera ze sprawnym
systemem operacyjnym. Odpalasz kompa.

2. Ze strony http://fosi.ural.net/ ściągasz program Easy Recovery Pro 6.0 i
instalujesz go jak należy.

3. Po zainstalowaniu odpalasz go (chyba z dyskietek - dokładnie nie pamiętam),
wybierasz dysk który chcesz przeskanować (w twoim przypadku ten uszkodzony) i
czekasz... czasami kilka godzin. Program skanuje dysk sektor po sektorze nie
zwracając uwagi na strukturę partycji - po prostu odszukuje wszystkie pliki i
katalogi. Po zakończeniu operacji wyświetli ci listę wszystkich katalogów
(zazwyczaj ponumerowanych) z umieszczonymi w nich plikami. Wybierasz te, które
chcesz odzyskać, wskazujesz miejsce na które pliki mają zostać przekopiowane
(musi to być inny fizyczny dysk) i znowu czekasz aż przekopiują się pliki. A
potem robisz z nimi co chcesz...

Powyższa operacja jest tym bardziej skuteczna im mniej korzystałeś z tego dysku
po awarii (tzn. im mniej plików nadpisałeś). Zazwyczaj odzyskuje się większość
potrzebnych danych; część plików niestety szlag trafi.

Jeśli efekt cię nie zadowoli, możesz poszukać w necie innych programów:
Lost & Found,
Tiramisu
Drive Image

Pozdrawiam,
Sniper

P.S.
Jeśli będziesz miał więcej problemów, napisz na priv...