plyta MSI - z jakim chipsetem? VIA KT333 czy SiS745?

Autor: Zalek (ltk_at_interia.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 11:51:01 MET DST

Wiem, ze truje Wam glowe, ale jak zachowacie jeszce odrobine cierpliwosci,
to zaraz odpuszcze ten temat.
Zdecydowalem sie jednak na plyte MSI. Tylko teraz chcialbym jeszcze
wiedziec, z jakim chipsetem bylaby lepsza: VIA KT333 czy SiS745? Czy w ogole
miedzy tymi dwoma cipsetami wystepuja jakies istotne roznice (oprocz cenowej
:)? Pogrzebalem troche po sieci (nie za duzo, bo jestem modemowcem) i
zdazylem sie dowiedziec jedynie tyle, ze SiS zaczal robic - mimo ze tanie -
calkiem porzadne chipsety. Jak to jest? Zwlaszcza jesli chodzi o mozliwosci
podkrecania, asynchronicznego taktowaia pamieci i procka, mozliwosic
ustawienia predkosci szyny (to jest to FSB, no nie?) nawet na 166 (u SiS745
max to chyba 133)? Czy obie plyty obsluguja ATA 133?
Mam mozliwosc kupienia obu plyt po takich cenach:
MSI KT333 428 zl
MSI SiS745 396 zl
Roznica wiec wielka nie jest, ale po co przeplacac?

P.S.
Jesli znowu gdzies tu padl z mojej strony gryps typu SCSI na AGP, to sie
prosze nie smiac - w koncu dopiero zaczalem sie interesowac sprzetem, po
prawie 2 letniej przerwie. A moje wczesniejsze zainteresowanie i tak
sprowadzalo sie tylko do pojscia do sklepu, wybrania procka i tekstu: "...
no i jakas w miare dobra plyte do tego".

pzdr
Zalek