Re: cell 1.7GHz na socket 478????

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sun 07 Jul 2002 - 20:44:29 MET DST

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote:
> Ma natomiast jedna zasadnicza zalete, ktorej AMD nie przebije --
> podkrecalnosc, pomimo starego jadra

oczywiście. I największa zaleta P4 (z 512KB cache) to też podkręcalność,
bo bez podkręcania ma osiągi wyraźnie gorsze niż kosztujący tyle samo
Athlon. Chyba się zgodzisz ?

Teraz jedna rzecz mnie zastanawia: jak to jest, że najlepsze (z punktu
widzenia stabilności) płyty główne (Intel, Tyan, Fujitsu-Siemens) nie
umożliwiają podkręcania procesorów. Pozostałe - przeznaczone na rynek
"popularny" - oczywiście umożliwiają, ale nie mogą się pochwalić
zastosowaniem w dobrych, markowych stacjach roboczych czy serwerach.
Ponadto jakoś nie widziałem, żeby ktokolwiek dawał gwarancję na komputer
z podkręconym procesorem. Wychodzi na to, że P4 jest szybszy od Athlona,
ale jak przychodzi do zbudowania bardzo stabilnej maszyny, na gwarancji
i z serwisem, to Athlon wychodzi wyraźnie kilkaset zł taniej niż P4 o
takiej samej wydajności. P4 to procesor dla entuzjastów, którzy chcą i
potrafią podkręcać ? Czy może Athlon ma wydajność opdpowiadającą cenie
"z pudełka", a P4 - nie, bo jego twórcy bardziej dbali o liczbę GHz niż
rzeczywistą szybkość ?

B.