Re: Athlon 1600 XP

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sun 07 Jul 2002 - 18:39:37 MET DST

Rafał Gołębski (itm.pcz.czest.pl) <golebski_at_itm.pcz.czest.pl> wrote:
> Slyszalem ze czestotliwosc pracy athlona 1600 i wyzszych
> jest zawyzana "dla celow marketingowych"

czy w nazwie "Athlon XP 1600+" jest podana częstotliwość ? Ja jej nie
widzę. Częstotliwość tego procesora, co zwykle jest napisane w
cennikach, to 1.4Ghz . Oznaczenie "1600+" to "performance rating" ,
które można wykorzystać do porównania prędkości procesora do starszych
modeli Athlon (i Intel Pentium "przy okazji" również).
Athlon ma zupełnie inną architekturę niż Pentium (wydajniejszą, ale
utrudniającą zwiększanie częstotliwości taktowania) . Dzięki tej
architekturze osiąga znacznie większą wydajność niż PIII lub P4. Mówiąc
prostszym językiem - przy częstotliwości 1.4Ghz pracuje co najmniej tak
samo szybko, jak P4 1.6Ghz . Za to go lubię :)

B.