Re: Co oznaczajš litery CL2, CL3 na pamięciach ?

Autor: Hagi (hagi_at_klub.chip.nospam.pl)
Data: Sun 07 Jul 2002 - 13:41:06 MET DST

Użytkownik "Zbyszek T." <zbyszek_at_gd.home.pl> napisał w wiadomości

> ... co jest równoważne z tym, że uzyskiwany jest dostęp do kolumny
pamięci.
> Teraz widzę, że rzeczywiście niektóre źródła podają "access" a niektóre
> "address" w rozwinięciu tego samego skrótu (wystarczy wpisać w
wyszukiwarce
> "CAS Column Strobe"), więc chyba nie warto już się dalej o to spierać ;-)

Spierac sie rzeczywiscie nie ma o co :-) Niemniej IMHO address jest tutaj
poprawnym slowem, gdyz mowi to tyle ze "adres kolumny jest na magistrali".
Sam Strob IMO informuje o zezwoleniu na dostep. Slowo access nie mowi
praktycznie nic poza dostepem. Przywolam tutaj tez sygnal RAS - tutaj access
nie ma IMHO zastosowania, gdyz podajac tylko adres wiersza i sygnal RAS (bez
podawania CAS) odswiezony zostanie wiersz pamieci i ma to w sumie niewiele
wspolnego z dostepem (rozumianym jako odczyt/zapis komorki). Poza tym Column
Address Strobe mowi o wiele wiecej niz Column Access Strobe (wiadomo ze
chodzi o adres). Ale to jest oczywiscie moje zdanie. Sprzeczac sie nie ma o
co - najwazniejsze ze wiemy o co chodzi :-)
Pozdrawiam.

--
Hagi
chcesz napisac mail - usun nospam adresu