Re: uziemienie

Autor: Czapski Pawel (sbd_at_teby.prv.pl.NOSPAMM)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 15:06:31 MET DST

> Awaryjnie mozesz tak zrobic. Biezesz jednak na siebie duze ryzyko, w
wypadku
> gry ktos zmieni polaryzacje glownego podlaczenia.
> Lepiej podlacz sie do rynny.

wybacz ale to nie jest prawda co piszesz... zerowanie bloku musi byc
wykonane wg. polskich norm PN lub obecnie ISO...

taka sytuacja, ktora opisujesz zakrawalaby o paranoje lub kryminal....rownie
dobrze moznaby sobie w rozdzielni zmienic napiecie...np na 380 :-)

w okresie przejsciowym w budownictwie wszystkie punkty podlaczenia
odbiornikow w miejscach typu kuchnia i lazienka mialy osobny przewod zerowy,
przy czym tak naprawde to po prostu zerowano jeden przewod stosujac tylko 2
zamiast 3.
Obecnie kazda instalacja elektryczna w bloku (z tego co mi wiadomo) posiada
osobny trzeci przewod zerowy.

moze sie myle co do nowych przepisow, ale jesli chodzi o 'przejsciowe
budownictwo' tak bylo....