prędkość CD-ROM

Autor: Paweł Ogniewski (pawel_ogniewski_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 10:18:05 MET DST

Witam,

Mam już drugi CD-DOM/DVD, który po pewnym czasie użytkowania
(3-4 miesiące) drastycznie zmniejsza swoją prędkość odczytu o ponad połowę,
tzn. załóżmy, że pewną płytę kopiowałem na dysk w czasie 3min teraz jest to
7min.

Nie chce mi się wierzyć, żeby miał to być problem dekalibracji, albo
"niewyrabiania się"
z korekcją błędów: na dekalibrację za wcześnie, a korekcja błędów powinna
zajmować
różną ilość czasu w zależności od jakości płyty, a tak nie jest.

Może jakieś ustawienia w systemie, jakieś DMA, albo coś podobnego (pracuję
w Windows 2000)?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
Paweł