Re: SWAP w RAMie

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 16:07:35 MET DST

"SirDavid" <wytnij-toadamd_at_fastmail.pl> wrote:
> Podsumowując, teoretycznie się da (nie wiem jak z win2k/xp, nie
> próbowałem),

na W2k da się, już o tym pisałem. Ale to jest i tak operacja bez sensu. A co
do samej zasady działania swap, to nie jest to przedłużenie pamięci "na
wypadek gdyby aplikacja potrzebowała więcej" Tak kiedyś było, ale czasy się
zmieniły od czasu gdy pamięć wirtualna stała się jedynym dostępnym dla
aplikacji (userlandu) sposobem korzystania z pamięci. Obecnie obsługa swap
stanowi jeden z podstawowych elementów działania pamięci w ogóle, ponieważ
aplikacje mogą korzystać wyłącznie z pamięci wirtualnej. Pamięć fizyczna
stanowi rodzaj cache zarządzanego przez jądro, dzięki czemu swap jest
minimalnie wykorzystany w sytuacji, gdy jest dosyć pamięci fizycznej.
Umieszczanie swap w RAMie odpowiada operacji 1) znacznego ograniczenia
pamięci wirtualnej przy jednoczesnym 2) zmniejszeniu pamięci fizycznej
dostępnej dla jądra . Nie może to przynieść dobrych rezultatów.

B.