Re: myszy optyczne?

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 12:20:30 MET DST

Na początek upewnię się tylko, że pytanie dotyczy współczesnych "świecących"
myszy optycznych, a nie tych starego typu wymagających podkładek "w kratkę"?

> czy jest jakies opoznienie miedzy ruchem a reakcja na ekranie

Pomiarów żadnych nie robiłem, w każdym razie żadne opóźnienia nie są
zauważalne dla normalnego człowieka, za którego się uważam ;-)

> czy taka o rozdzielczosci 400dpi jest wystarczajaca

Wydaje mi się, że większość dostępnych w handlu (no, może "najpoważniejsze"
firmy jak Logitech mają swoje autorskie rozwiązania) myszy jest zbudowanych
na identycznych układach kupionych od jednej firmy, więc parametrów
technicznych raczej porównywać nie warto. Kup taką, która Tobie najlepiej
leży w dłoni, ma najwygodniej rozmieszczone przyciski, itd.

> czy mocno obciaza procesor

Taka na PS/2 AFAIK nie obciąża ani więcej ani mniej niż każda inna, bo i nie
ma prawa. To zwykła szeregowa transmisja synchroniczna - wszystkie (bardzo
skomplikowane!) analizy i przeliczenia są dokonywane przez hardware myszy.
Co do USB nie jestem już aż taki pewien, ale raczej sytuacja wygląda
podobnie.

A tak ogólnie, to po ponad roku używania mychy optycznej uważam, że to
rozwiązanie jedynie słuszne :-) Jak siadam przy komputerze z myszą z kulką
to się zwyczajnie męczę... Komfort użytkowania jest nieporównywalny z
jakąkolwiek myszą optomechaniczną. Nigdy się nic nie zanieczyszcza, chodzi
zawsze idealnie gładko, nie wymaga podkładki (no, chyba że byś po szkle
chciał ganiać)... i w nocy sobie poświecić można ;-)

Zbyszek T.