Re: SWAP w RAMie

Autor: StandBy (standby_at_poczta.fm)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 12:08:04 MET DST

> To jest strasznie głupie, ale jak wam tak bardzo zależy to podaję sposób:
> wystarczy ściągnąć jakiś program do stworzenia RAMdysku np. RamDisk9xMe (s
am
> używam do seti), stworzyć sobie wirtualny dysk twardy w pamięci i opcjach
> windy ustawić aby stworzył on swapa na tym właśnie dysku. Powinno chyba
> zadziałać (???)

w win98 wystarczylo nieco zmodyfikowac autoexec.bat i w config.sys dodac lin
ie
device==c:\winows\command\ebd\ramdrive.sys jesli jeszcze dobrze kojarze (to
bylo ze 3 lata temu, na podstawie jakiegos chipa)
 i nie bylo potrzeby sciagac do tego specjalnych programow:))
swap'a do ramu jest sens wrzucac dopiero kiedy ilosc ramu na jednostce przek
racza wielkosc krytyczna, powyzej ktorej windows juz nie zarzadza optymalnie
pamiecia operacyjna, ile to bylo dla win98 nie pamietam, ile jest dla XP czy
ME nie mam pojecia...
niezalezenie od powyzszego, jest to jak najbardziej praktycznie mozliwe - ba
wilem sie w to jeszcze w win98 - zadzialalo, potem zdekompletowlem Gigasa ra
mu wypinajac 512Mb kumpla, oddalem mu i skonczyla sie zabawa - ale to faktyc
znie dziala...
nie wiem tylko czy powinienem o tym pisac, bo w tym watku sami "specyalisci"
i jeszcze na mnie nakrzycza;)))))
pozdrawiam:)
Janusz vel StandBy
standby_at_poczta.fm