Re: Tunery TV co kupi

Autor: /\\rkhan (arkhan_at_2com.pl)
Data: Thu 04 Jul 2002 - 10:22:22 MET DST

> Chcę mieć TV w komputerze ale generalnie jako magnetowid cyfrowy
> i czasami do zgrania czegoś z VHS - I tak będe z tego robił DIVX więc czy
> konieczne jest mpeg2 (na dodatek programowy - jak to jest w tanich
kartach).

Nie jest konieczne. Przy Twoim sprzęcie najlepszym rozwiązaniem jest użycie
przy zrzucie kodeka bezstratnego (np. huffyuv), a potem przekodowanie do
DivX (potrzebna duża przestrzeń dyskowa).

> Powiedzmy że kasa też jest ważna, ale co kupić żeby zaraz nie rzucać
> panienkami.
> Czytałem wcześniej że AverTV Studio Nicam i inne karty z nicamem nie
> zabardzo ten nicam
> obsługują - to może sobie ten nicam darować?

Ja na Twoim miejscu podarowałbym sobie nicam - w tanich kartach za 200-300
pln nie działa on po prostu dobrze.
Jak się uprzesz na ten nicam, to możesz kupić kartę TV + sprzętowy dekoder
na PCI (np. www.mjm.com.pl) i wtedy będzie OK.

Jeśli chodzi o kartę, to do amatorskich zastosowań wystarczy jakiś pixel
view albo aver za sumę wymienioną wyżej. Ważne, żeby karta była na chipie
BT878 conexant. Wtedy instalujesz nowego Borga i tam pod F11 masz fajny
interfejs do zrzucania obrazu i dźwięku, zarówno z TV, jak i z VHS i innych
źródeł.

Pozdro,
Arkhan.