lamerstwo - instalacja 9x - pomocy!!!

Autor: SzM (maternik_at_icpnet.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 21:04:52 MET DST

Mam problem, którego nijak nie mogę przeskoczyć:

postanowiłem pobudzić do życia stary komputer w pracy i zmienić system na
win9x, oto konfiguracja sprzętu

-płyta głowna: nieznany producent, phoenix bios 4.04, chipset 8810 , 256
cache, socket 3, 3xISA, 3xPCI, kontroler IDE 2 kanały
-procesor AMD 5x85 P75 (zwany też AMD 80486DX5)
-32MB RAM SIMM
-kontroler I/O HP D2384-63031 16-bit ISA (1xserial 1xparallel 1xIDE
1xfloppy)
-karta kontrolera do CD-ROM Dolphin i takiż CD-ROM
-karta grafiki Trident 512kB
-HDD Seagate 535MB, 1 partycja DOS, FAT32

I wszystko pięknie działa tylko w DOSie lub win3.11. Próba uruchomienia
instalatora win95 kończy się zawieszeniem komputera po komunikacie
"instalator dokona standardowego sprawdzenia systemu", bez uruchomienia
scandiska; win98 uruchamia scandiska i sprawdza HDD nie znajduj?c błędów, za
to wiesza się zaraz potem po komunikacie "trwa sprawdzanie rejestru
systemu".

Sprawdzałem różne kombinacje ustawień w biosie, próbowałem instalować oba
systemy i z CD-ROMu i z HDD, wielokrotnie formatowałem HDD i i za każdym
razem instalacja wiesza się jak wyżej.

Jedyne co przychodzi mi do głowy i czego nie sprawdzałem: płyta główna nie
wykrywa prawidłowo procesora, pokazuje jedynie ??? 100Mhz, (tak naprawdę w/w
AMD pracuje na wewnętrznej często?ci 133MHz). Czy fakt, że płyta główna nie
pokazuje typu procesora (bo pewnie jest starsza od niego) może mieć co?
wspólnego z problemami z instalacj? win9x. A może jednak co? innego!

Błagam pomocy - pytałem dziś na pl.comp.os.ms-windows.win9x, ale poradzili
zapytać też tutaj.
Przeszukałem internet i archiwa grup dyskusyjnych i nie nadal nie mam
pomysłu co jest nie tak.

Szymon