Re: Który monitor: Samsung czy LG?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 18:46:48 MET DST

> ależ podają, podają...
> i jest to maksymalne Vfreq jaki dany monitor może wyciągnąć...
Nieprawda. Pójdzie więcej na obniżonej rozdzielczości. A może rozdzielczość
też jest parametrem monitora CRT, co ? Tzn, jak na pudełku napisali MAX
1024x768, to np. 1025x767 nie pójdzie ? Albo 1200x600 ? To, że coś piszą na
pudełku, to informacja dla lamerów, żeby wiedzieli czego się spodziewać.
Monitor ma naprawdę tylko dwa istotne parametry elektroniczne: pasmo wizyjne
i HFreq, reszta wynika z tych dwóch i redukując rozdzielczość możemy
otrzymać znacznie wyższe odświeżanie, niż piszą w instrukcji.

> no właśnie... a VFreq podają np. (strzelam) 60-160 Hz

:))
Strzelaj dalej. Pisałem kiedyś sterowniki do kart graficznych, więc bawiłem
się i odświeżaniem. Z mojego starego Goldstara (VFreq max 120 Hz - tak
napisali) wyciągnąłem 160, co prawda przy rozdzielczości coś koło 450x350
(dziwne, bo w książeczce nie napisali, że taką rozdzielczość obsługuje -
chyba cud ?;))
Ani rozdzielczość, ani odświeżanie nie są parametrami monitora, to są
_warunki_pracy_ dopuszczalne w ramach parametrów: pasmo i cz.odchylania
poziomego.
pozdro...
sprocket