Re: Który monitor: Samsung czy LG?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 13:07:30 MET DST

Użytkownik "Witold Wladyslaw Wojciech Wilk"
<maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> napisał w wiadomości

> miałem przyjemność widzieć tego cudaka i ledwo wyrabiał 1024x768_at_75Hz...
> na 85Hz - out of frequency... chyba, że to był taki model... jak moj lg

Zajrzałem na stronę LG. Spójrzmy zatem na fakty. Producent podaje:
Częstotliwość odświeżania pozioma 30 - 96 KHz.
Teraz wystarczy policzyć. Bierzemy 96 KHz (maksymalne odchylanie poziome),
czyli 96000 Hz. Dzielimy to porzez liczbę linii pionowych przy
rozdzielczości 1024x768, czyli 768. Rachunek: 96000 Hz / 768 = 125 Hz. Z
taką prędkością LG Flatron 795 FT+ jest w stanie odświeżać obraz, pod
warunkiem, że nie ma ograniczeń w samej elektronice. A z tego co wiem,
raczej dużych ograniczeń nie ma. Jeśli tylko karta graficzna jest w stanie
narzucić takie odświeżanie, to monitor będzie pracował poprawnie z taką
rozdzielczością. Mam w domu LG Flatron 915 FT +. Tam odchylanie poziome
wynosi 107 KHz i bez problemów mogę na nim pracować w rozdzielczości
1024x768 z odświeżaniem 140 Hz (co też zresztą normalnie robię).

> 575n który za młodu wyrabiał... 1024x768_at_100Hz. nie mam zielonego pojęcia
> jak to bydle to robiło, ale robiło. czasami nie zaskakiwał, a potem wogóle
> przestał. wg. specyfikacji tego moniotra - max to ~90Hz...

Znowu zaglądam na stronę LG. Trafiłem jakiś inny model: 575E (raczej oparty
na tym samym kineskopie). Częstotliwość odświeżania pozioma 30 - 70 KHz.
Rachunek: 70000 / 768 = 91 Hz. Po zaokrągleniu dokładnie: 90 Hz. Czyli:
producent nie kłamie - podaje rzeczywiste parametry.

Wracając do zacytowanego fragmentu: kolega W.W.W.W. albo ma jakąś lewą kartę
graficzną, albo wypowiedział się na temat jakiegoś 5-letniego modelu, co
jest rzeczą zupełnie nieadekwatną do rzeczywistości, albo bardziej
prawdopodobne - trochę zabrakło wiedzy i pomieszały się terminy: odświeżanie
poziome i pionowe.

Pozdrawiam,
Sniper