Re: LPT1 vs USB

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 12:49:58 MET DST

Użytkownik "Mariusz Borkowski" <mab_at_net.pulawy.pl> napisał w wiadomości

> LPT ECP/EPP to 3 MB/s
> USB 1.1 full speed to 1.5 MB/s (12 Mb/s, nie 12 MB/s!!!)

Dokładnie, port LPT skonfigurowany w trybie ECP+EPP z wykorzystaniem jednego
przerwania i kanału DMA jest minimalnie szybszy niż USB w wersji 1.1. Tak
przynajmniej świadczyłyby testy wydajności. W praktyce jednak USB jest chyba
wygodniejsze w użyciu, łatwiejsze w konfiguracji i posiada lepszą kompresję
transmisji niż LPT, dlatego w rzeczywistości potrafi przesłać większą ilość
danych w ciągu sek. niż LPT.

> Nie jestem tez pewnien tego 2-metrowego limitu, zdarzalo mi
> sie uzywac 3-metrowych kabli LPT bez widocznych problemow,

Ograniczenie 2-metrowego kabla mi też wydaje się wyssane z palca. Może
faktycznie wymaga tego specyfikacja dla trybu SPP (czyli standard). Ja w
firmie mam podłączoną drukarkę przy pomocy kabla o długości 8 metrów; działa
w EPP i nie ma żadnych problemów.

Pozdrawiam,
Sniper