Dziwny problem z dyakami ...

Autor: D.K. (amidar_at_wp.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 11:44:06 MET DST

Cze !!!

Mam plyte Abit KT7a-RAID. Do kontrilera na plycie jest podpiety dysk
Barracyda IV 60GB na pierwszej tasiemce (jako master), na drugiej tasmie
wisi CD-ROM i nagrywarka. Na raidzie na pierwszej tasmie wisi jako master
druga Barracuda IV 60GB na na drugiej tasiemce wisi dysk Seagate 20GB UDMA
66. Podczas pracy zauwazylem dziwne zachowanie (od jakiegos czau). Na
windowsie 98 od czasu do czasu podczas kopiowania danych pomiedzy dyskami
nastepuje zamrozenie systemu na kilkadziesiat sekund. (Zdarza sie to raz na
jakis czas przy kopiowaniu duzych ilosci danych). Co ciekawe ten sam numer
pod windowswm 2000 pojawia sie praktycznie co chwile. Np. przy uruchamianiu
gier, kopiowaniu danych (juz przy 600MB), itp. . Pod win XP wychodzi to
zdecydowanie najzadziej. Zastanawiam sie co to moze byc. Jakies 2 mc temu
takiego problemu nie mialem. Na plycie mam mostek poludniowy 686b, ktory
troche swiruje przy szynie 133MHz (tzw blad mostka poludniowego, ktory
powoduje bledy podczas kopiowania duzych ilosci danych). Po obnizeniu
taktowania szyny na 130MHz blad ten sie u mnie nie pojawia. Dane sa
nieuszkodzone.

Ps. Prosze o jakies sugestie co to moze byc. Z gory dzieki