Re: Padła płyta? Abit KT7A-Pomocy

Autor: Juliusz Kornaszewski (Juliusz_Kornaszewski_at_idg.com.pl)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 10:54:46 MET DST

Witam,

> Witam Prosze o jakąkolwiek pomoc.
> Wpadła mi płyta któa była taniej kupiona bo miała krószy okres gwarancyjny
3
> miesiące.
> to płyta Abit Kt7A. Wszystko na niej fajnie chodził, aż kumpel ostatnio
> chciał wyjąć ram jedną kość. WYłaczył listwe zaislającą otworzył kompa i
> wyjoł pamięć. LEcz komputer ponownie się nie uruchomił. Tzn wszystko
> staruje,, wszystkie wentylatory na płycie tez, ale nie ma żadnego obrazu
na
> kompie po prostu martwy.

Pierwsza sprawa to możliwe że padła karta graficzna, albo po prostu jest źle
włożona. Wyjmij kartę włóż ponownie i zobaczy czy ruszy.
Druga sprawa, to że a Abitach przy zmianie parametrów na takie po których
normalnie płyta nie wstaje (np. zbyt duże przetaktowanie procesora), przy
starcie teoretycznie powinno pomóc przytrzymanie klawisza insert przy
bootowaniu. To jednak nie zawsze działa, więc najlepiej zresetować zapis
pamięci CMOS. Do tego służą zworki, które należy na kilka sekund wetknąć w
odpowiednie jumpery. Do tego wszystkiego najlepiej przełożyć zworki w
pozycję kasowania pamięci, i odłączyć całkowicie zasilanie obudowy. Po
przełożeniu zworki w pozycję poprzednią wszystko powinno ruszyć na
ustawieniach domyślnych.

--
pozdrawiam
Juliusz Kornaszewski