Problem Barracuda IV 60 GB

Autor: michal_ulman_at_wp.pl
Data: Tue 30 Jul 2002 - 13:41:50 MET DST

Czy ktoś mógłby mi pomóc?

Zakupiłem niedawno 60 GB dysk Seagate Barracuda IV. Niestety, nie mogę go
zainstalować na mojej płycie głównej (Fic VA-502; Chipset VIA 580 VPX; -- jest
wiekowa ;)). Czytałem o Disc Managerze od Seagate'a, który potrafi "oszukać"
BIOS i zainstalować dysk o dużej pojemności w komputerze, którego BIOS nie
potrafi obsłużyć tak dużego dysku.

No i dobrze. Robię wszystko wg. wskazówek Disc Managera. Ponieważ system wisi
już podczas testów POST, wg rady Seagate'a skorzystałem z narzędzia Set Drive
Size.
1. Ustawiłem w BIOSIe dysk primary master (instaluję TYLKO Barracudę, nie ma
innych dysków) na "none" (już nie wisi podczas POST)
2. Wlazłem do Disc MAnagera, dałem "Set Drive Size" na jak najmniejszą
pojemność, którą obsługuje mój BIOS (4128768 sektorów). On to zapisał dyskowi,
by meldował się Biosowi, że ma taką, a nie inną pojemność.
3. W biosie ustawiłem z powrotem z "none" na "Auto-Auto". Komp wykrył Barracudę!
4. W Disc MAnagerze zrobiłem co trzeba (Advanced Installation, partycje, ich
format itd.). Wszystko wyszło pomyślnie.
5. Po ponownym uruchomieniu, komp przy POST nadal wisi! (albo wykryje
nagrywarkę (Secondary Master), CD-ROM (Secondary Slave) i wisi).
Nie wiem co zrobić. Może ktoś zna rozwiązanie? Proszę o szybką odpowiedź!

Schemat zworek dysku Seagate Barracuda IV 60 GB:
X - zworka
: - bez zworki
Lewa - lewa strona, widok od etykietki z tabelką ustawień zworek

Lewa : : : : Slave
Lewa : : : X Master
Lewa : : X : Cable Select
Lewa : : X X Master with non-ATA slave
Lewa X : : : Limit size to 32 GigaBytes

No niestety... jak przestawię zworkę (ograniczenie do 32 giga), to po
podłączeniu dysku ani BIOS ani tym bardziej DiscManager go nie wykrywa. (jakby
dysk był nie podłączony). Dodatkowo, do mojej płyty głównej FIC VA-502 nie ma
uaktualnień BIOS'u (na www.fic.com.tw). Nie wiem co robić. Może ktoś spotkał
się z podobnym problemem? (i oczywiście zna jego rozwiązanie).