Re: Laser - pytanie do praktyków

Autor: Slawek [am-pm] (sl_d_at_poczta_KROPKA_onet.pl)
Data: Mon 29 Jul 2002 - 21:03:57 MET DST

Użytkownik "Roman k." <romkucz_at_poczta.onet.pl> napisał:

> Ja też niedawno szukałem. Brałem pod uwagę te same. Wybrałem HP1000W - jak
> na razie, jestem zadowolony. (pół roku - a więc żadne doświadczenie).
> Oki nie wziąłem, gdy przeczytałem w instrukcji iż nie wolno na niej
> zadrukowywać papieru z dwóch stron. W infolinii dowiedziałem się, że
> powoduje to... utratę gwarancji!

Mam pytanie do praktyków laserówek. Dawno temu potrzebowałem
wydrukować coś o precyzyjnej geometrii (dla ułatwienia wykonania
pewnych detali). Zrobiłem to na drukarce HP. Okazało się, że geometria
wydruku była do bani, nie można jej było skorygować przez proste
skalowanie w osi X i Y.
Wynika to ewidentnie z zasady działania drukarki laserowej, w której
promień światła - że tak powiem - zatacza okręgi (pada na wielościenne,
obracające się lustro). Pojawiają się zatem zniekształcenia cylindryczne.
Dlatego zastanawiam się w chwili obecnej nad zakupieniem drukarki
"laserowej" firmy OKI. Tutaj nie ma lasera, tylko linijka diod LED.
W takiej konstrukcji oczekiwałbym wydruków o idealnej geometrii,
pomijając kurczenie się papieru przypiekanego do 200 stopni, oraz
drobne rozbieżności między kierunkiem "wzdłuż" i w "poprzek" (ale
to ostatnie da się łatwo przeskalować).
Pytanie w końcu jest takie. Czy ktoś może zna jakiś model "zwykłej"
drukarki laserowej, która nie zniekształca geometrii wydruku?
Chodziłoby mi na przykład o wydruk płyty czołowej obudowy, na
podstawie której można ją trasować, albo o wydruk płytki
drukowanej, który dałoby się od razu wykorzystać do wykonania
takiej płytki. Być może nowe modele drukarek potrafią skorygować
ten deformujący cylindryczny efekt?

--
Sławek [am-pm]