Re: skad sie biora bady?

Autor: Kosh (khn_at_wp.pl)
Data: Fri 26 Jul 2002 - 17:08:50 MET DST

"Wasiuk" napisal(la) dnia 2002-07-26 15:46, te oto slowa:

> bloki B

A co to ma do rzeczy (dyskusja nie dotyczyla systemow operacyjnych i
ich systemow plikow)!

OK - masz Scandisk (legenda)

[B - uszkodzone klastry]

Przekonany !!!!!!!!!!!!!!!!

> To tobie cos umyka, mam wrazenie ze masz mnie za jakiego polglowka. Przeciez
> wyraznie napisalem ze GDY GO SIE IGNORUJE (mam na mysli np scandisk). Zeby
> wlasnie nie ignorowali np scandisku to by nie bylo tego tematu... bo
> wszystko by sie naprawilo i sami nawet by nie wiedzieli co sie zrobilo, a
> tak ignoruja i bledy powstaj coraz wieksze...

Tu raczej winny jest filesystem i jego sposob organizacji danych !

> kazdy

Format - a pamietam jest cos takiego ;-/

> A jak wytlumaczysz fakt ze scandisk na przyklad wypisze w pewnym miejscu BBB
> BBBBBB B, poczym formatujesz i jest wszystko cacy. Fizyczne uszkodzenie jest
> wtedy gdy np glowica rypnie o talerz i wiem tego nie idzie juz naprawic -
> trwale uszkodzenie, ale jesli bad blok powstanie wlasnie z bledow
> filesystemu to idzie naprawic i nie spieraj sie bo tak jest, wiele razy z
> kolesiami tak dyski naprawialismy, ze bad bloki ginely...

Ciagle mylisz klastry z sektorami ;-()

P.S.

Moze zainstaluj sobie NT z NTFS lub dowolny inny system operacyjny
(czyt. UNX-owy), posiadajacy filesystem z ksiegowanie i zobaczysz ze tam
nagle wylaczenie nic nie uszkadza ;-)

FAT byl dobry kilknascie lat temu, gdy niepokornie krolował DOS !!!

--
Pozdrawiam, Kosh