Re: skad sie biora bady?

Autor: Marcin Kielesiński (misterq_at_canpol.pl)
Data: Fri 26 Jul 2002 - 16:09:50 MET DST

Witaj. Wasiuk,

Friday, July 26, 2002, 3:46:17 PM, napisałeœ(aœ):

> Sa ale jak ktos woli wylaczyc listwe to co ty na to???

Jego problem.

> To tobie cos umyka, mam wrazenie ze masz mnie za jakiego polglowka.

Nie ja to powiedziałem ;)

> Przeciez
> wyraznie napisalem ze GDY GO SIE IGNORUJE (mam na mysli np scandisk). Zeby
> wlasnie nie ignorowali np scandisku to by nie bylo tego tematu... bo
> wszystko by sie naprawilo i sami nawet by nie wiedzieli co sie zrobilo, a
> tak ignoruja i bledy powstaj coraz wieksze...

Które tak czy inaczej idzie naprawić ;)

> A jak wytlumaczysz fakt ze scandisk na przyklad wypisze w pewnym miejscu BBB
> BBBBBB B, poczym formatujesz i jest wszystko cacy.

Mówisz o szybkim formatowaniu bez skanowania powierzchni? ;)

> Fizyczne uszkodzenie jest
> wtedy gdy np glowica rypnie o talerz i wiem tego nie idzie juz naprawic -
> trwale uszkodzenie, ale jesli bad blok powstanie wlasnie z bledow
> filesystemu to idzie naprawic i nie spieraj sie bo tak jest, wiele razy z
> kolesiami tak dyski naprawialismy, ze bad bloki ginely...

Stosuj inne nazewnictwo - nie "bad block" - którym zwykło się nazywać
FIZYCZNE uszkodzenie, tylko "uszkodzony klaster filesystemu", a
wszystko będzie ok, i nikt nie będzie się kłócił. Jedno da się
naprawić, drugie już nie, i na tym polega różnica, której wydawało się
że nie dostrzegasz.

Pozdrawiam serdecznie

--
Marcin Kielesiński/MisterQ^dt
mailto:misterq_at_canpol.pl IRC:MiniQ GG:3241746