niestabilna praca kompa - powody?

Autor: Jarek Hryciuk (hrypa_at_btsnet.com.pl)
Data: Fri 26 Jul 2002 - 01:24:40 MET DST

Witam,
Komp ma 1,5 roku, wszystko dzialalo OK. Zaczelo sie sypac z miesiac
temu.
Wszystkie czesci byly razem, nic nie zmienialem. Tylko wiatrak do karty
graficzej :)
Objawy:
Win2000 : krzaki programow, czesto krzak systemu przy starcie. W czasie
dzialania system sie sam resetuje (!) czasami. Programy krzacza sie na
potege, ale nie zawsze. System w sumie czysty niedawno przeinstalowany
(reinstall nic nie dal).
Linux: mnostwo "segmentation fault" ze zwyklego oprogramowania. Czeste
zwisy i krzaki (wysypuje na konsole zawartosc rejestrow procka i wisi)
jadra (!) systemu. Jaja 2.4.16 i 2.4.18 - to samo.

Sterowniki: wszystko najnowsze, nawet do X'ow. Uaktualnilem BIOS. I nic.

Potraktowalem pamiec jakims 'memtest'em ale nic nie wyklrylo.
System ma temperature normalna i stabilna. Wiatraki maja obroty OK.
Zreszta krzaki sa nie tylko w grach 3d.

Co to moze byc? Czy jest jakis 100% sposob zeby stwierdzic ze pamiec
jest niedobra?
Czy pamiec moze sie sypnac po 1 roku dzialania???
Moze jakies inne czynniki moga miec wplyw na takie zachowanie kompa?
Jak sprawdzic jaki i czy element jest trefny?

Nie wiem co mam robic i prosze o pomoc, jakiekolwiek sugestie lub
pomysly.

        Pozdrowienia.

ps. reply, jesli mozna, to takze na maila.