Re: CopperShim - jak oceniacie

Autor: Demski Sebastian (sdemski_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Jul 2002 - 19:19:14 MET DST

> To tak jakby włączyć pomiędzy oporniki połączone SZEREGOWO jeszcze jeden
> opornik. Coppershim nie ma przecież UJEMNEJ rezystancji cieplnej, aby mógł
> poprawić ogólne przewodzenie ciepła z CPU, tylko niestety dodatnią
rezystancję
> (małą ale dodatnią).

błędnie rozumujesz.
1. odprowadzanie ciepła przez radiator poprzez spodnią część jest znikome
więc nie ma znaczenia
2. znaczenie jest takie, że miedź poprawia rozprowadzanie tego ciepła po
podstawie radiatora tak samo jak wbudowana miedziana płytka w niektórych
radiatorach. Ponieważ nie styka się ona bezpośrednio z jądrem tylko z
radiatorem więc proces tej jest mocno zachamowany w stosunku do ww
wstawionej płytki,
więć ja bym powiedział, że to jest jakby włączenie RÓWNOLEGŁEGO rezystora o
wiele większej wartości. Czyli przewodność się zwiększa choć nie dużo :)

> A więc jedyne co naprawdę w miarę skutecznie robi to zabezpiecza CPU przez
> uszodzeniem mechanicznym.

głównie, bo jak napisałem pomaga, ale minimalnie

Pozdrawiam. Seba

PS oczywiście całe to rozumowanie jest prawie wyłącznie moje, ale wydaje mi
się logiczne.