Re: Mierzenie obrotów wentylatora

Autor: Hubert Grzegorzewski (NO_SPAMhubert_at_topnet.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 13:48:40 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś rzucił jakimś linkiem z dokładnymi
> informacjami na temat sygnalizacji prędkości obrotowej.

Hmmm... pewnego czasu dostalem taka oto odpowiedz od kogos na grupie - ale
za prawdziwosc nie recze ;)))

[cytata]
Wewnątrz wiatraczka zamontowany jest czujnik hallotronowy wytwarzający
dwa impulsy na obrót. Posiada wyjście typu "otwarty kolektor", czyli
wytwarza impulsy masy dla układu pomiarowego na płycie, więc nie
trzeba przejmować się sygnałem wyjściowym ( w sensie np. napięcia tych
impulsów ). Oczywiście, istnieje ograniczenie wartości prądu płynącego
przez ten tranzystor kluczujący czujnika. Ma to jednak znaczenie
głównie przy samodzielnych eksperymentach. ( spotkałem się z
wartościami rzędu 2 lub 10mA )
[/cytata]

BTW mam nadzieje, ze da sie to zrobic prosciej? Nie jestem elektronikiem i
dopoki chodzi o sama logike ukladow, to jeszcze zrozumiem o co chodzi, ale
jak juz mam rozpatrywac szczegolowe parametry to wysiadam ;)

Pzdr
Hubert