Re: Mierzenie obrotów wentylatora

Autor: Hubert Grzegorzewski (NO_SPAMhubert_at_topnet.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 11:13:35 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> To może lepiej, skoro już musisz składać układ, zastanów się
> nad układzikiem, który będzie tylko wykrywał zatrzymanie się
> wiatraczka i uruchamiał jakąś czerwoną diodę i głośniczek piezo?
> Takie coś jest w sumie banalne do zrobienia, wystarczy uniwibrator
> 74123, parę elementów biernych, ewentualnie NE555 do wygenerowania
> jakiegoś ładniejszego sygnału dźwiękowego :)

Tak, tak, mow do mnie wiecej takim szyfrem ;)))
Jest to jakis pomysl, ale IMHO mierzenie obrotow przez plyte wydaje mi sie
lepsze - moge to monitorowac w biosie, a dodatkowo moge tez softwarem, ktory
w razie czego np. zamknie mi system lacznie z odpalonymi aplikacjami. Samo
piszeczenie i mruganie diody moze nie wystarczyc, kiedy wyjde na ten
przyklad do piwnicy albo do sklepu po piwo, zebym juz nie musial podawac
innych mozliwosci (siedze sobie spokojnie w niewielkim pomieszczeniu z
drzwiami z mala szybka, a tu mi wyje Twoj alarm ;)))

A masz moze jakis konstruktywny pomysl na uklad, ktory mi podwoi
czestotliwosc?

Pzdr
Hubert