uno problemo

Autor: ariel (genetik_at_interia.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 19:09:01 MET DST

Przejdźmy do rzeczy.Moja płyta to ECS k7s5a, dysk Fujitsu 20,4 GB
MPF3204AT.Problem polega na tym, że nie moge właczyc trybu DMA dla dysku,
przy czym dla CDROMu nie ma problemu, do niego rowniez nie mam sterow,
Windows go rozpoznaje automatycznie i dziala prawidlowo.Probowałem
doinstalowac sterowniki IDE dodane do plyty, ale juz na samym poczatku
wywala taki komunikat "Setup fails to find the device supported by the
driver !", dysk obsluguje tryb UDMA66.Do twardziela zadnych sterów nie
dostałem i pracuje na standardowych z Windowsa 98 SE.To samo było na starym
kompie na płycie DFI TA64B i Windows ME.Tak dla formalnosci, dysk kupilem w
2000 r.Płyta obsluguje U100, tasmy tez mam odpowiednie, lecz mimo to nie
działa.Płyta jest sprawna, tak przynajmniej mi sie wydaje bo nie mam z nia
żadych problemow, a wiem ze ten model jest kapryśny, pozatym mam nowy bios
wgrany w serwisie wiec chyba jest ok bo by sie raczej juz wczesniej chyba
wysypała.Ściagnałem ze strony Fujitsu program DiskGo! do zarzadzania
dyskami, lecz po uruchomieniu go nie znajduje rzadnych urzadzeń ATA !!
Jeśli sie ktoś na tym zna to prosze o odpowiedź

ps w biosie nie mam żadnych ustawień dotyczacych właczenia bądź wyłaczenia
trybu DMA