Re: Karta sieciowa (?) 'zżera' mi procesor :(

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 08:50:03 MET DST

Użytkownik "GLide" <glide_at_terramail.pl> napisał w wiadomości

> wymyslacie sprocket.
> jak wytlumacycie, ze moja stara 509c tpc na ISiE nie obciaza procka
> podczas przesylu danych...

Nie wymyślam...
Sporo przecież zależy od ruchu w sieci. Jeżeli gość pisze o pracy ciągłej, a
sieć jest na 2 stanowiska, to ruch przypadający na jedną kartę może być
bardzo duży. Natomiast jeżeli sieć jest naprawdę spora, pasmo dzieli się
(statystycznie) na wszystkie karty w segmencie...

A ISA działa tak, jak napisałem. Procesor jest angażowany przez cały czas
transmisji po ISA. Kiedyś nie było to problemem, ale ISA była projektowana
do komputerów z 16 bit szyną adresową, 6MHz. Zresztą wszystko można
sprawdzić oscyloskopem. Przykładasz do nóżki przerwania (na karcie, albo
mała sonda w slot), i patrzysz jak często i jak długo jest aktywna.
Zresztą, nawet obsmarowywany tutaj 3Com robił kiedyś karty wymagające
przydzielonego bufora 64 kB pamięci EMS (pamięta ktoś, co to takiego:) ?).
Karty te same wkopiowywały w przydzielony bufor odebrane dane, dopiero potem
zgłaszały przerwanie do procka, a ten odbierał dane nie z karty, ale z
bufora EMS, czyli bez pośrednictwa ISA. Sam miałem taką kartę, na moim 386
zasuwała jak Pershing. Jak robiliśmy testy obciążenia (Window for Workgrups,
tak tak ;)), to prawie nie obciążała procka (tylko nie pytaj, jak to
robiliśmy pod win 3.11, bo to dłuuga historia:)). Inna sprawa, że małpa była
tak konfliktowa, że ciągle trzeba było coś przy niej grzebać, w końcu
"poszła do ludzi..."

> ... a kupiona pozniej smieciowka PCI na Realteku powoduje dziwne skoki
> kursora myszy itp. (wynikajce ze obciazenia procka na 100%)

może miałeś felerny EGZEMPLARZ ;DDDDDDDD....?

> Podrawiam
> GLide

No to ja też :)
sprocket