Re: WinMe a 512 MB RAM

Autor: krzysiek (kurt_at_alfa.terramail.pl)
Data: Fri 24 May 2002 - 09:44:48 MET DST

GLide <glide_at_terramail.pl> napisał na grupie pl.comp.pecet co nastepuje

> On Thu, 23 May 2002 08:18:32 +0200, "/\\rkhan" <arkhan_at_2com.pl> wrote:
>

> Jaknajbardziej. Bawilem sie pod win98 softem do ompozycji video
> (AfterFX) Wszystko chodzilo najpierw na 256 a potem na 512MB i w obu
> wypadkach niestety winda powaznie glupiala. mielia caly czas dyskiem,
> przy tym czasto przestawala cokolwiek wyswietlac w oknie podgladu a
> afterFX rzucal sie komunikatami w stylu "za malo pamieci aby
> wyswietlic...." System byl porzadnie skonfigurowany - cache dysku
> rozsadnie ograniczony, swap staly 800MB itd.
> [...]

bez przesady pracuje pracuje od kilku lat na photoshopie i innych powaznych
zasobożernych programach i w swej karierze uzywalem NT, 98 oraz XP a kazdy
komputer na którym pracowałem miał z regóły więcej niż owe 256MB ramu i
musze powiedziec ze nie zauważylem spadku wydajności na kompach z 98, a być
może było nawet nieco szybciej (niż np. pod XP). Oczywiści używanie kilku
aplikacji na raz w żadnym wypadku nie miało sensu gdyż sam fotoszop z
kilkoma otwartymi plikami o wilkosci np. 100 MB potrafi tak zamólić
komputer iż otwieranie nowych aplikacji jest wysoce niekomfortowe
(niezależnie od systemu operacyjnego) a różnica pomiędzy OS-ami jest
jedynie taka że windy z rodziny 98 mogą w momecie dużego obciążenia systemu
po prostu powiesić niektóre programy. Różnicy w wydajności nie zauważyłem.
Może gdyby wykonać pracyzyjne pomiary to jakieś różnice by i tam wyszły ale
ja nie zauważyłem specjalnej różnicy w wydajności na żecz któregoś z
systemów.

--
pozdrawiam
krzysztof warszawski