Re: Głośność PC jak zmniejszyć?

Autor: Leszek Ciszewski (prosze_at_czytac.fontem.lucida.console)
Data: Fri 24 May 2002 - 02:27:46 MET DST

"TEZET" <koolemp_at_yahoo.com>

> Pół roku temu zmodernizowałem kompa i zmieniłem
> płytę na ECSowa i procka na AMD.Od tego momentu
> kmputer zaczął chodzic strasznie głośno.W sklepie
> powiedzieli że AMD musi chodzić głośno bo się grzeje
> i wymaga szybkich wiatraków.Jakie macie doświadczenie
> i czy jest możliwość wyciszenia.Dzięki za podpowiedzi.
> Tomek.

K7 Athlon 500 MHz Slot A.
Duży radiator i dwa wiatraki.
Zmniejszyłem napięcie z 12 V na 7 V
i nie odnotowałem wzrostu temperatury.
(teraz jest 46 stopni Celsjusza)

Po wywaleniu IBM DTLA z solidnym chłodziwem
(zamieniłem na Barracudę IV)
i przestawieniu napięcia na 7 V (także w zasilaczu)
hałasuje tylko wiatrak grafiki. Po jego wyłączeniu
jest tak cicho, że komputer jest niesłyszalny w nocy
z odległości jednego metra, przy zdjętej obudowie. :)

lc. :)