Re: Głośność PC jak zmniejszyć?

Autor: Goomich (goomich_at_STOP.SPAM.wp.pl)
Data: Fri 24 May 2002 - 02:04:23 MET DST

PT "TEZET" <koolemp_at_yahoo.com> naskrobał(a) w

> Pół roku temu zmodernizowałem kompa i zmieniłem płytę na ECSowa i
> procka na AMD.Od tego momentu kmputer zaczął chodzic strasznie
> głośno.W sklepie powiedzieli że AMD musi chodzić głośno bo się grzeje
> i wymaga szybkich wiatraków.

Nie potrzebuje szybkich wiatraków, potrzebuje wydajnego chłodzenia, a to
nie to samo.

> Jakie macie doświadczenie i czy jest
> możliwość wyciszenia.

Oczywiście że jest. Ekstremalny sposób to zastosowanie chłodzenia wodnego
(water cooling - WC). Na procesor nakłada się blok wodny, a chłodnica i
pompka mogą stać gdziekolwiek. Zresztą są i bardzo ciche pompki. Jeszcze
lepsze chłodzenie zapewnii dadatkowo zastosowanie ofniwa Peltiera.

Niestety jest to drogie, a niestaranne wykonanie moża spowodowac
uszkodzenia komputera (kap, kap).

Co do wiatraków to liczy się wydajność, a tą można zwiększyć na 2 sposoby:
zwiększając liczbę obrotów, albo srędnicę wiatraka. Dlatego np. Zalmany
pracują nominalnie na 3000 obrotów, a mogą chłodzić procesory do 2 GHz.

Oprocz kulera na procesorze największy hałas generuje zasilacz. Ten zcisza
się na 2 sposoby: zmniejszając napięcie wiatraka do 7 V i/lub wycinając
kratkę z tyłu.

--
Pozdrawiam
Krzysztof "Goomich" Ferenc