Re: Który RAID...?

Autor: Szmit_at_man.lodz.pl
Data: Thu 23 May 2002 - 09:02:34 MET DST

Krzysztof Oledzki wrote:

> A co to jest RAID3?

"Byte Stripping with dedicated parity"
RAID 0 + dedykowany dysk na dane parzystości.

> Na 2 dyskach nie zrobisz RAID5 - do tego trzeba
> conajmniej 3 dyskow, na 2 dyskach mozna zrobic mirroring - raid1.

Mhm, w życiu macierzy jeszcze nie robiłem... ale czas przyszedł.
Rozumiem, że wszystkie trzy dyski muszą być identyczne. Czyli w moim
wypadku, 4x mały "gepard" + RAID 5 wydaje się być sensowanym rozwiązaniem.
Tworząc z tego macierz "stracę" jeden dysk, tak?

--
Ptashek
Na newsy piszący wyłącznie prywatnie