XP się bluskrinuje

Autor: qtchb (qtchb_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 21 May 2002 - 08:10:24 MET DST

moi drodzy!

od instalacji XP na miomkompie mam następujące problemy:
- pojawiają się NIEBIESKIE ZMORY (błękitny ekran z informacją w prawie
polskim języku, że ...jeśli jest to nowe urządzenie powinienem sprawdzić
sterowniki, albo poprosić producenta urządzenia o najnowsze sterowniki...)
przy różnych okazjach: po kilku minutach pracy komputera (nawet jeśli nie
urucdhomię żadnej aplikacji), przy zamykaniu systemu, przy zamykaniu
aplikacji (różnych, np. winampa, worda),
- program PC Alert III, który dostałem wraz ze sterownikami do płyty głównej
uruchamia się nienaturalnie długo.

nadmienię, że
- wszystkie sterowniki są dedykowane XP (choć nie było tak od początku
instalacji, początkowo próbowałem pracować na sterownikach dla 2k),
- win98 nie zachowywał się tak, pracował bez problemów,
- programy PC Alert III, XP Optimizer, inne programy do wykrywania błędów
nic nie wykryły, sprawdzanie systemu przy pomocy narzędzia znajdującego się
na płycie instalacyjnej też niczego nie dało.

moje pytanie: czy to prawda, że problemy te mogą mieć źródło w wadliwej
kostce pamięci? przecież win98 nie wykrywał żadnych problemów, PC Alert III
i XP Optimizer monitorują pamięć i też nie wykryły błędów

z góry dzięki

ps. mój sprzęt:
- MSI 6380, VIA KT7Raid
- D900