Re: Pad karty graficznej

Autor: Artur Poplawski (arturrp_at_idea.net.pl)
Data: Sun 19 May 2002 - 03:40:09 MET DST

W artykule <ac6f1n$712$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> perszing napisał(a):

> Zalatw sobie karte na PCI i wgraj BIOS'a do MATROX'a, mozna sciagnac z
> WWW producenta. Powinno pomoc, MATROX'y tak maja, ze im flash nie
> trZYma i trzeba co jakis czas wgrac BIOS'a jeszcze raz ;)

Dzięki za odpowiedź.
Zrobiłem jak piszesz, niestety podczas upgrade'u biosa wywala mi błędy
i ostatecznie karta ciągle jest niesprawna.
Oto, krok po kroku, co robię:

1) W biosie przełączam opcje 'bios video ....' agp/pci na pci/agp.
2) Wkładam Matroxa, monitor podłączam do drugiej karty (stary dobry
   Trident 9440 na PCI :)).
3) Odpalam komputer -- rusza, pcispy z 'utils' Matroxa wyświetla, że
   jest Matrox G400.
4) Uruchamiam najpierw soft do upgrade'u pod Win98 -- przy próbie
   wgrania biosu wywala niewiele mi mówiący błąd numer '0x201'.
5) Reboot systemu do linii poleceń, uruchamiam 'ubiosdos'.
   Najpierw mam coś takiego:
        - WARNING: Invalid Pins Offset... Matrox G400 AGP VGA
          Disabled BIOS
   Parę linijek niżej:
        - Matrox G400 AGP - Serial Number: ???
          Using File: 897-21.bin - WARNING: The Bios is invalid.
6) Nic to -- komputerek wyłączam, wyjmuję kartę Tridenta, odpalam
   kompa (w biosie płyty ciągle jest PCI/AGP) i... nic. Ciągle to samo.

Jakieś sugestie?

Miałbym też prośbę (związaną z drugim komunikatem o błędzie): mógłby
mi ktoś podesłać bios od swojej, takiej samej karty? Bios można
zrzucić np. programikiem 'makedisk.exe' (jest na płytce instalacyjnej
w katalogu 'utils').

Pozdrawiam,
Artur.

--
"I'll carry your books, I'll carry a tune, I'll carry on, carry over,
carry forward, Cary Grant, cash & carry, Carry Me Back To Old Virginia,