Re: BIOS?

Autor: Avalon_at_am
Data: Sun 19 May 2002 - 03:32:57 MET DST

On Sat, 18 May 2002 16:22:31 +0200, "Tomek" <labeo_at_poczta.gazeta.pl>
wrote:

>U?ytkownik "Krzysztof Jamroz" <krzysior_at_o2.pl> napisa? w wiadomo?ci
>
>Poczytaj sobie np tu
>http://www.bios.pnet.pl/makeup/zmlogo.htm
>http://www.free.of.pl/b/blackware/indexpl.html
>"Ukrytej i tajemniczej zworki" nie znajdzies, no chyba ze jest tak ukryta ze
>producenci o niej tez nie wiedza.
>I na koniec pamietaj ze zabawa z BIOSem jest niebezpieczna (dla plyty
>glownej), no i ze stracisz gwarancje jesli masz.
>Tomek

Nie ma obawy utraty gwarancji za tego rodzaju zmiany w BIOS Setup, ani
tez nie jest to niebezpioeczne!
Po prostu uwaznie poczytaj instrukcje obslugi czyli "Users Guide"
dolaczony do twojej plyty /computera. Sa tam bardzo wyraznie
wyjasnione obie opcje: (Chyba najlepszy manual jaki spotkalem)
1. "Vocal POST Messages" - slowny raport statusu komputera po
butowaniu - mozna zconfigurowac go wg wlasnego wyboru (sec. 5.3.2
Winbond Voice Editor), przelaczyc na wew. glosnik lub wylaczyc
[Disable] zworka - opis setup w BIOS patrz sec.:"4.4.2 I/O Device
Configuration" str 4.21 w twoim "U.G."
2. " ASUS Boot LOGO" - Jezeli cie tez irytuje mozesz go wylaczyc w
sec.: "Boot Menu" -"Full Screen Logo - [Disable/Enable] - jezeli tej
opcji nie ma, to byc moze update BIOSu to umozliwi (Ja mam troche
inna board wiec BIOS moze sie nieco roznic) -
Jezeli masz disc dolaczony do MB to znajdz :
D:\Software\Logo - jest tam soft (logo.exe) do zmiany Logo startowego
(mozesz dac swoje wlasne lub jedno z gotowych tam umieszczonych).
CZYTAJ UWAZNIE Readme.txt.
Powodzenia

Avalon_at_am