Re: Czy "dyskietka startowa"(pliki oczywiście) może byc startowana z CD?

Autor: Donik (Donik_at_niesp.amujcie.operamail.com)
Data: Thu 16 May 2002 - 14:33:38 MET DST

borsuk_at_borsucza.norka naskrobal(a):

> Stacja sprawna. Chyba niesprawne jej sterowanie z płyty.
> A nie mam o szczegółach bladego pojecia.
> co mogę jeszcze zrobić, by zaczęła czytac dyskietki normalnie.
> Próbowałem ją tym "podstępnym" sposobem ożywić ... :-)

:-))
Moze masz zwalony kabelek- czesto tak sie zdarza.
Ewentualnie tylko czesciowo wysuniety (nic w tym smiesznego ;-)

> Tak mi sie wydawało, ze analogicznie do linuksa,
> system wystartuje z dysku twardego, po zabotowaniu z dyskietki.

Ale to jest Windows ;-) On(o) ma swoje fochy...

> Ta "zabawa' była juz na wyrost.
> Dodatkowy eksperyment, gdyby System na twardym sie
> czesciowo zwalił, a przecież stacji dyskietek nie mam :-(

Nie musisz miec, jesli bootuje sie z CD. Zrobisz dokladnie to samo, co
gdybys
mial normalna stacje, tyle, ze zabezpieczona przed zapisem. Na przyklad
fdisk,
format, xcopy, scandisk, ew. ghost (polecam ;-)
Jak nie bootuje z HDD (a jest sprawny sprzetowo), to odpalasz z CD,
ewentualnie
przerzut na HDD niezbednych pliczkow i naprawa bootblocka HDD. Potem
start z HDD i dalsze ratowanie systemu (tryby awaryjne i inne takie).

> Koniec. Przyjałem do wiadomości. Juz NIE protestuję :-)

Pewnikiem po zabootowaniu z dyskietki tez nie pojdzie. Chyba, ze 3.11 :-)

--
Pozdrawiam,
                           Donik