Re: Lepszy dysk wolny i wielki niż szybki i mały (długie i ciekawe)

Autor: wzabdyr_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 16 May 2002 - 08:33:56 MET DST

> Witam
>
> Kiedy kupowałem mój dysk miałem do wyboru albo Samsung 30GB, albo "lepszej"
> firmy 20GB... przejrzałem testy (głównie te z Chip-a), zobaczyłem, że
> różnica (w wydajności) pomiędzy Samsungiem a innymi dyskami jest dość mała i
> pomyślałem tak.....

Rozumiem, że temat jest niewykle ważki, ale czy warto umieszczać na grupie
jeden post aż trzy razy, pod dwoma różnymi tytułami???

A poza Twoje rozważania na temat "budowy dysku twardego" wydają mi się mocno
naciągane. HDD składa się z iluś tam głowic, i czasami więcej niż jedengo
talerza. Nie powinno się robić takich założeń, że dysk czyta szybciej na
początku a wolniej na końcu, bo początek i koniec w HDD to pojęcia względne.
Trzeba naprawdę dobrego programu testującego, żeby przetestować jego całkowitą
wydajność: zależy od rozmiaru aktualnie czytanych plików (a to z kolei zależy
od wewnętrznego cache), ich umiejscowienia itp. itd.

Temat w nieskończoność jest wałkowany przez wszystkie czasopisma komputerowe.