SCSI - Czeste "pozycjonowanie".

Autor: Cezary Golubiewski (cezaryg_at_plusnet.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 08:06:52 MET DST

Witam.

Czy normalną rzeczą w SCSI U160 jest, że dyski co kilkadziesiąt sekund
regularnie wydają krótki dźwięk, brzmiący jakby głowica wykonywała bardzo
szybkie drgania. Trwa to ok 2 sekund. Coś na styl poszarpanego dźwięku
trącego o szybę styropianu.
Takie jakby ala pozycjonowanie.

Mam dwa dyski i dźwięk ten pojawia się regularnie i w jednym i w drugim
dysku, ale z drobnym przesunięciem czasowym pomiędzy nimi.
Dyski to IBM IC35L36XXXX na kontrolerze z płyty głównej serwera SAI2 Intela
Kontroler SCSI dołożony do tej płyty to LCI 53C1010-66.

Zdarzyło mi się też, że Novell zgłosił komunikat:
SYNC_NEGOTIATION_TIME_FOR_ADAPTER_53C1010-66. 0000 2, IO'S REMAINING=0!
WRN_QUIZCE_TIME --- COŚTAM NIE PAMIĘTAM, ale tak się mniej więcej zaczynał
ten komunikat a nie mam teraz możliwości sprawdzenia go.

Proszę o pomoc.
Dziękuję
cezaryg_at_plusnet.pl